Na cyklotrasách se intenzivně pracuje

BIKEtrip.cz   Cyklotrasy BEZ AUT.

BIKEtrip.cz   Inspiruj se.!

Jeseníky - Praděd

Určitě jste již v Jeseníkách byli, ale možná jste si ani neuvědomili (tak jako já), že přes jejich nejvyšší vrchol Praděd vede cyklostezka. Na tuto trasu si vzpomeňte třeba na podzim, když ještě není sníh a prakticky všude je mlha. Na webu si najděte webkamery z hor, kde jednoduše poznáte jak tam je.
    Přijíždíme v pátek odpoledne na Hvězdu, parkujeme auto a ještě honem vyrážíme nahoru k Ovčárně. Uf, na rozjezd je to docela pěkný kopeček, 6km po asfaltu. Po chvíli se mezi stromy objevují pozůstatky prvního sněhu a o několik kilometrů a výškových metrů dále je už silnice docela dost namrzlá. I přes silné stoupání je cítit že okolní teplota začíná citelně klesat. Hurá poslední zatáčka a parkoviště u Ovčárny, ale co, když už jsme až tu, pojedeme rovnou na Praděd, je to jen kousek. Jej, vyjíždíme ze stromů a v docela chladném odpoledním vetru funíme k vrcholu Pradědu. Paráda, sluníčko zapadá, někde v dálce z mlhy vystupují pravděpodobně Beskydy.
    Konec kochání, slunce už je téměř zalezlé a začíná nám být zima. Oblékáme větrovky, čepice pod přilbu a rukavice, hurá fičíme dolů. Už u Ovčárny se radost z rychlého sjezdu mění v zoufalství. Promrzám. Po dalších asi 2 km zastavuji a snažím se rozhýbat zmrzlé ruce a prsty u nohou. Nedaří se. No nic jedeme dál. Takto se cestou snažím několikrát rozmrznout, ale marně. Celá ztuhlá jdu do Hvězdy objednat čaj s rumem, když mě vrchní uviděl, rovnou mi donesl i zákusek a dvojitý rum. Paráda.
    Další ráno nás budí sluníčko, že by mlha zmizela? Ne, jen se kousek odtáhla. Jelikož už není sezóna jedeme nahoru autobusem, aspoň to nemusíme znovu šlapat :-) Cyklotrasa 6075 přes rozcestí Praděd, Slatě, Kamzík, Petrovka, Skalní tabule a Červenohorské sedlo. Na Švýcárně ani nezastavujeme, ještě je brzo na pauzu, říkáme si že Červenohorský sedlo to jistí. Leda houby, hotely jak krávy a ani bufet není otevřený a ještě k tomu se začíná zvedat mlha. Během 10 minut se sedlo zahalilo do mlhy, zima, vítr... ještě teď se sklepu.
    Ústup, po trase 6154 a žluté značce přes rozcestí Pod skalami Jeřábu, Nad Vysokým vodopádem, Sedlo Videlský kříž a Vidly. Ve Vidlích za potokem doleva na neznačenou lesní cestu, na Sedlovou boudu a odtud dál k silnici ke Karlově Studánce a pak už jen asi kilometr na sedlo Hvězda.