Na cyklotrasách se intenzivně pracuje

BIKEtrip.cz   Cyklotrasy BEZ AUT.

BIKEtrip.cz   Inspiruj se.!

Česká Kanada a řopíky

Název sám o sobě může na první pohled vyvolat dojem, že jsem se asi zbláznila. Kanada je přece na severu Ameriky a kytce se říká řepík. Místním ale nemusím nic vysvětlovat :-) Česká Kanada je nádherná krajina v jihovýchodních Čechách a řopíky jsou pěchotní pevnůstky obrané linie z roku 1936. Sudety zní divně a to je děsně zprofanované slovo.
    Přijíždíme už v pátek později odpoledne (10.října), už je tma a začíná se dělat mlha, nevadí ráno se uvidí. No nevidělo se, mlha jako na Rákosníčkově rybníčku. Vyrážíme z Českého Rudolce po červené značce směr Radíkov, kde jsme našli pozůstatky rybníka a jakousi, nám neznámou značku, červený puntík na bílém podkladu. Mysleli jsme, že je to označení nějakého zajímavého místa... nebylo, je to značení zimních běžeckých tras. Vůbec nám to nevadilo, trasa vedla lesem po dobrých lesních cestách. Za Horním Radíkovem jsme na loukách odbočili na zelenou turistickou značku, paráda mlha mizí, otepluje se a podzim ukazuje všechny své barvy. Parádní sjezd do Valtínova, dáváme si cyklistický grog, rum-griotka-citron-horká voda a 2 cukry :-) co by ne, nejezdíme přece po silnici.
    Hurá do kopečka přes lesy stále po zelené na Olšany (můžete sjet až do vsi a najít židovský hřbitov). Ve vesnici Suchdol na modrou a obracíme k jihu. Suchdol je malá zapadlá ves, kde lišky dávají dobrou noc. Modrá se u silnice chvíli proplete s červenou značkou, ale pokračujeme po červené k rozcestí U Velkého kopce. Za Velkým kopcem si pohlídejte neznačenou odbočku vlevo, (po značce byste dojeli k silnici) k rybníkům Pod hájkem a Štičí rybník a po asi 1 km vpravo na Klenovické samoty - červená značka. Tak se jednoduše vyhnete silnici.
    Kousek za rozcestím Hamerský rybník odbočte po neznačené asfaltce na Bukovou, dojedete na žlutou značku. Po ní se vydejte směrem na Landštejn, nádherná stará lesní cesta, úžasné okolí. Na Landštejn si bez obav zajděte, mají zamykatelné boxy na kola, v okolí je několik restaurací, takže se můžete do sytosti občerstvit.
    Návrat do Rudolce opět po modré. Za zmínku stojí dřevěná vodní pila v Peníkově, unikátní památka.
Druhý den jsme vyrazili jen krátce, aby jsme stihli vyjížďku úzkokolejkou. Mrkněte do Fotogalerie.

Občerstvení: Český Rudolec, Valtínov, Landštejn
Vlakové spojení: Dačice, Slavonice, Jindřichův Hradec; úzkokolejka Jindřichův Hradec – Nová Bystřice