Na cyklotrasách se intenzivně pracuje

BIKEtrip.cz   Cyklotrasy BEZ AUT.

BIKEtrip.cz   Inspiruj se.!

Krkatá bába

Po červené turistické nahoru na farmu Oveko (ovce - kozy) – první občerstvení, dále po asfalto-betonce kolem poutního kostela Sv.Marka až na rozcestí se zelenou značkou, odtud po zelené do Skaličky. Ve Skličce pozor budete se muset trefit na neznačenou cestu kolem Lubé, vpravo od sinice mezi domy.
    Ze Sklaličky se budete držet po levé straně potoka a pojedete proti proudu. Žádná značka tu není, ale o to je to tu hezčí smile připravte se na brody, všechny jsou ale hravě sjízdné. Ta cesta co je v mapě tam rozhodně takhle nevede. Po asi dvou km se dostanete na rozcestí Ve Žlebě (to snad je na každé trase) a pokračujeme dále po červené. Nádherné romantické údolí, občas nějaká chata nebo tábor, kráva nebo vůl – v ohradě, aby nedošlo k mýlce. Cesta Vás povede kolem základny u Krkaté báby, kde se prý dá i občerstvit, my tu nikoho nenašli. Kousek za základnou je ona zmiňovaná Krkatá bába, shluk prapodivných skalních útvarů i s vysvětlující tabulkou. Prý nad údolím měla vést dálnice, akorát nevím odkud a kam a hlavně proč zrovna tady?
    Ve vsi Lubé budeme muset doleva a silnici. Na to, že je zde mrtvo jako v hrobě se zde prohání dost aut. Asi chalupáři. Po silnici do Hlubokých dvorů, kde se dá občerstvit na statku, ale jen v nějakou úplně idiotskou hodinu, snad od šesti večer… tu se napojíme na modrou turistickou směrem na hrad Trmačov. Pozor pokud se dáte vlevo vrátíte se na rozcestí ve Žlebě. Odbočku na hrad nemineme, ale zastavíme se zde. Hrad je v soukromém vlastnictví a majitel s pietou opatruje to co z něj zbylo. Je zde krásné posezení. Od hradu vede cesta lesem a tak trochu si zde razí cestu cesta necesta .Ale dá se to zvládnout.
    Na horizontu se dostanete na širou lesní cestu, která začne klesat lesem. Pokud se Vám ztratí na lesní cestě značka děste se! hlavně zastavte a vraťte se. Budeme se totiž tentokrát stále držet modré!!! Pojedeme přes Stanoviska kde létají motoroví paraglidisti.
    Za Stanoviskama se můžeme rozhodnout zda po modré do Drásova a nádraží v Čebíně nebo po zelené do Tišnova. Já doporučuji modrou, protože není tak strmá a na závěr nepotřebuji letět přes rohy. V Drásově si můžete prohlédnout zahradní železnici smile Sice ani tato cesta není žádný skvost ,protože je to stará štětovaná šutrárna, ale lepší než nic. Tímto se nám původní trasa docela natáhla, takže ji lze pojmout i jako celodenní nebo si z ní vytvořit okruh.