Na cyklotrasách se intenzivně pracuje

BIKEtrip.cz   Cyklotrasy BEZ AUT.

BIKEtrip.cz   Inspiruj se.!

Krkatá bába

Pokud se chcete vyhnout nudným přesunům a silnicím, tak ale budete potřebovat auto. Alternativou je vlak z Kuřimi. A taky budete potřebovat náhradní ponožky smile
    My jsme vyrazili za Sklaličky (Tišnov) a naším cíle bylo údolí Lubé. Za dědinou se budete držet po levé straně potoka a pojedete proti proudu. Žádná značka tu není, ale o to je to tu hezčí smile připravte se na brody, všechny jsou ale hravě sjízdné. Ta cesta co je v mapě tam rozhodně takhle nevede. Po asi dvou km se dostanete na rozcestí Ve Žlebě (to snad je na každé trase) a pokračujeme dále po červené. Nádherné romantické údolí, občas nějaká chata nebo tábor, kráva nebo vůl – v ohradě, aby nedošlo k mýlce. Cesta vás povede kolem základny u Krkaté báby, kde se prý dá i občerstvit, my tu nikoho nenašli. Kousek za základnou je ona zmiňovaná Krkatá bába a shluk prapodivných skalních útvarů i s vysvětlující tabulkou. Prý nad údolím měla vést dálnice, akorát nevím odkud a kam a hlavně proč zrovna tady?
    Zde otočíme a vrátíme se na rozcestí Ve Žlebě. Důvod je jednoduchý –chceme se vyhnout silnici. Ve Žlebě se dáme vpravo po modré a vystoupáme do vsi Hluboké Dvory. Ve vsi se dále vlevo (pořád modrá) Odbočku na hrad Trmačov nemineme, ale zastavíme se zde. Hrad je v soukromém vlastnictví a majitel s pietou opatruje to co z něj zbylo. Je zde krásné posezení. Od hradu vede cesta lesem a trochu si zde razí cestu cesta necesta. Ale dá se to zvládnout. Na horizontu se dostanete na širou lesní cestu, která začne klesat lesem. Neděste se když se vám značka na chvíli ztratí a minete partizánský pomník. Nám se to stalo taky, ale po chvíli ze objevila značka zelená na stejné cestě – rozcestí je asi u potoka – a spolehlivě nás dovedla zpět do Skaličky. Alternativou pro rodiny je jet ze Skaličky tam a zase zpět, a vynechat výjezd na Trmačov. podrobnosti