Na cyklotrasách se intenzivně pracuje

BIKEtrip.cz   Cyklotrasy BEZ AUT.

BIKEtrip.cz   Inspiruj se.!

Olomoucké okolí

Naše trasa začíná ve Velké Bystřici, ale je možné začít už v Olomouci a kolem řeky Bystřice do Velké Bystřice dojet celkem bezpečně na kole. Z Velké Bystřice se vydáváme po zelené turistické značce do Radíkova a odtud po neznačené cestě na středověkou pevnůstku soustavy opevnění Olomouce z doby Marie Terezie. Cestu kolem opevnění si popíšeme příště.
    Teď mi připadá, že mapa trochu kecá, ale nevadí vy si poradíte. Před pevnůstkou zahneme kolem občerstvení vpravo a po chvíli dorazíme na žlutou turistickou značku. Po té se vydáme vlevo kolem Zdiměrského potoka směr Hlubočky. Tady si můžete prohlídnout poměrně rozsáhlý průmyslový areál ze kterého je funkční již jen část. Myslím, že to byla strojní hřebíkárna či co. Cestou, ke zlosti houbařů co lezli lesem, jsme nasbírali rovnou kolem cesty tolik hub, že je nebylo kam dát smile. Tady se kousek projedeme po asfaltce v údolí a konec romantiky hurá nahoru do kopce. A ten si teda užijete. Co jste sjeli dolů to vyjedete teď dvakrát nahoru. Je to výšlap pro zdatné bikery a chce to i techniku, protože kameny za vlhka kloužou.
    Nahoře se ale můžete kochat nádhernými výhledy do kraje. Na cestě ovšem pozor, značení se mění, protože tu místní "novosedláci" praktikují postupy zřejmě okoukané na Jižní Moravě a staví ohrady s nápisy „tady je Krakonošovo“ napříč cesty, takže se namísto po cestě lozí po mezích, eventuálně někomu po poli. Ale to asi nevadí, to je cizí pole. To by si člověk kolikrát odplivnul.
    Teď jak to mám dopsat, když si to z hlavy nepamatuju a provider má připojení na internet jak noty na buben – samá pauza. Úkol zněl jasně: dostat se nějak do Pohořan. Odměnou je místní hospoda a slušná obsluha.
    K ústupu jsme zvolili červenou značku a zajeli se podívat na Svatý Kopeček. Taky jsme se byli podívat v ZOO. Opravdu můžeme doporučit, patří mezi skvosty. Ze Svatého Kopečka to vezměte po modré do Mrskoles (vlak) nebo zpátky do Olomouce. Chakteristika trasy: pohoda až na ten jeden kopec smile

Občerstvení: Olomouc, Velká Bystřice, Mrskolesy, Svaý Kopeček, Pohořany, Radíkov