Na cyklotrasách se intenzivně pracuje

BIKEtrip.cz   Cyklotrasy BEZ AUT.

BIKEtrip.cz   Inspiruj se.!

Ostrava

Cestu začínáme zajímavě, vlakem jsme dojeli do Háje. Přesněji do Háje ve Slezsku a když už jsme v Háji tak nám cesta samozřejmě hned na začátek stoupá. Nevadí, alespoň to na konci bude po rovině.
Vyhledáme zelenou značku a šlapeme směr Hrabyně, je to pěkný kopec, ale na začátku se to dá vydržet. Lesní cesta je opravená a zaválcovaná drobným štěrkem – jede se dobře. Naše první zastávka je u Hrabyňského památníku II. světové války. Stavba je to opravdu monumentální a nově opravená, venku stojí děla, tanky a sochy mohutných vojáků, no na tohle moc nejsem, ale prý se uvnitř promítá i film.
    Stále poktařujeme po zelené značce až do Kyjovic. Cesta stále mírně či více klesá, je to klasická lesní cesta, místy se mění na pěšinu. V Kyjovicích za potokem odbočujeme vlevo na modrou značku, kterou prakticky v zápětí ztrácíme, asi zapomněli obnovit značení (podrobnosti na mapě). Nejprve se jede po asfaltce a dále již jen cestičkou nahoru do kopce, je po dešti takže nám to dobře klouže.
    Na rozcestí Mezník měníme barvu trasy opět na zelenou a pádíme z kopce po velmi dobře udržované lesní cestě až k dálnici a do Klimkovic. Cestou je opět jedna drobná zrada ve značení. Až dojedete k potoku a šipka Vám ukáže nahoru nejeďte tam, pokračujte dále podél potoka a přijedete opravdu pohodlně k dálničnímu mostu, kde se před vám i objeví opět zelená značka.
    V Klimkovicích si dáváme malý oběd a pokračujeme po asfaltkách až do Jistebníka. Tady měníme značku na červenou a po rovných asfaltkách uháníme podél Odry. Cestou si ani nevšimnete že projíždíte Ostravu – kolem golfové hřiště, parky, lesíky, louky, sem tam komín :-) Ostravu opustíme kousek za soutokem Odry a Opavy cyklostezkou G, a poté cyklostezkou 5 (za mostem). Cesta pořád příjemně ubíhá po rovině kolem řeky okolo Hlučínské nádrže po cyklotrsa 6128 až do Jilešovic, přejeďte řeku a pokračujte po silnici a trase 6200 až do Háje po rovince. podrobnosti