Na cyklotrasách se intenzivně pracuje

BIKEtrip.cz   Cyklotrasy BEZ AUT.

BIKEtrip.cz   Inspiruj se.!

Rejvíz a lapkové

Paráda, přímo od nádraží ve Vrbně vede skrz město cyklostezka. Bohužel hned za městem vede stezka (6029) po silnici, naštěstí jen asi 3 km. Na rozcestí Bílý potok odbočujeme na 6067 a po lesní asfalte zvolna stoupáme. Jede se moc pěkně, v údolí teče krásný horský potok, kolem trčí ze svahů skály a les příjemně voní. Na mapě je zaznačená zřícenina hradu Veisenštejn, ale nečekejte žádné hradní slavnosti...je to jen halda kamení a jinak nic :-)
    Poslední kilometr k rozcestí Pásmo Orlíka je docela namáhavý, cesta do teď stoupala jen volně, ale na závěr se pěkně přiostřila. Pauza.. vydýchat :-) Na Pásmu Orlíka (zvláštní název) odbočujeme vlevo po zelené (nezpevněná lesní cesta, rozjetá od traktoru) a na rozcestí Pod velkým Bradlem po cyklostezce 6074 dál přes Kristovo loučení, opavskou loveckou chatu k Mostu přes Černou Opavu (lesní asfaltka). Odbočujeme vlevo přes most na stezku 6042 přes Starý Rejvíz, na silnici (nic moc tudy nejezdí) doleva kolem kostela k místní skvělé hospůdce – určitě se Vám v ní bude líbit.
    Kousek za Rejvízem jsou známá Mechová jezírka, pokud se tam budete chtít podívat musíte bez kol, je to rezervace a ta má svá pravidla.
    Najezení napití..? Cesta zpět vede kousek po stejné trase k místu zvanému Most přes Černou Opavu. Odtud po 6042 a souběžně s červenou značkou do Drakova a dál a dál po 553 do Vrbna (lesní asfaltka).
    Údolím z Vrbna do Rejvízu také vede naučná stezka Lapků z Drakova, původně kupecká stezka, která spojovala Olomouc a Vratislav. Najdete tu také památky z dávných dob, kdy se zde těžila železná ruda a zlato (Josefský hamr) a v lese jsou také četné zříceniny hradů. podrobnosti