Na cyklotrasách se intenzivně pracuje

BIKEtrip.cz   Cyklotrasy BEZ AUT.

BIKEtrip.cz   Inspiruj se.!

Ždánický les

Ždánický les je součástí pohoří Chřiby a najdete jej JV od Slavkova, známého zejména z doby bitvy tří císařů. Možností tras je zde opravdu mnoho a to jak pro bikery, turisty nebo i rodiny. Pro rodiny je trochu omezující nutnost vlastní dopravy, protože od vlaku je to trochu dále a hlavně vždy do kopce, takže pro opravdu malé děti ne příliš vhodné. Bikerům nějaké to stoupání vadit snad nebude a pro turisty máme krásný přejezd po hřebeni.
    Rodinná trasa je opravdová pohodovka v podstatě jenom projížďka. Pokud máte zdatnější ratolesti nechte se inspirovat trasou turistickou nebo bikerskou. Abychom se vyhnuli kopcům a silnici doporučuji jet autem po silnici č.54 ze Slavkova směr Žarošice, Kyjov a auto odstavit v lese na rozcestí kousek od Těšanky. To nemůžete minout je to velká odbočka vlevo v pravotočivé zatáčce a je zde omezená rychlost. Cesta vedla k vojenskému objektu.
    Z rozcestí se vydáme na východ po cyklotrase 473 směrem k rozcestí Červený Kříž (silnice 431) a dále přes rozcestí U Slepice až na rozcestí U Kříže. Zda cesta začíná klesat do údolí. Je to poslední možnost k návratu zpět (pokud jste již tak neučinili) bez nutnosti zdolávání větších převýšení. Bohužel všechny další trasy vás povedou buď nahoru, dolů nebo na silnici. Pokud Vám to nevadí prostudujte trasy turistická a bikerskou a vyberte si pokračování.
    Jestliže nemáte auto a nebo preferujete hromadnou dopravu (to vám tleskám), pak nejlepší přístup od vlaku je ze zastávky Marefy (hned vedle Bučovic) a odtud po turistické zelené značce na hřeben poblíž vrcholu Na Hradisku a chaty U Zlatého jelena. A jste na cyklotrase 473, můžete doprava nebo doleva jak se vám líbí.
    Tento kus přírody má své krásy v každém ročním období. V létě je tu chládek, na podzim je všechno krásně barevné, v zimě když už není listí tak zase vidíte hodně daleko a na jaře, když všechno rozkvete… zkuste to. podrobnosti